onsdag 26 augusti 2009

Mr. mouse

Min äckliga tjocka katt, även känd som Skrutt sitter och tuggar i sig en mus (igen) jag hör hur de knastrar när musens skalle korssas i hans mun. härligt ljud! elr så int.. jag hör även smaskningar, han suger säkert i sig musens tarmar.. hoppas han äter upp allt så jag slipper torka upp mus rester.
tänk, för en stund sen var det en happy-mus som skutta omkring ute i regnet.. säkert hade den ett mysigt litet hål under nån buske, kanske familj och barn eller flick/pojkvän eller kanske det bara var en självmordbenägen mus som ville bli uppäten? hursomhelst så slutade dens liv i gapet på min glupska tjocka katt! ganska tragisk egentligen.. för tänk om den hade små happy-mus ungar? isf, kommer deras pappa/mamma (personligen tror jag de var en pappa) aldrig komma hem igen.. och dens fru/man blir änka/änkling. hur skall hon/han förklara de för musungarna? =(
ush så deprimerande.. R.I.P. Mr. Mouse
nu håller jag en tyst minut (hoppas alla ni som läser detta också gör de!)

bifogar även en illustration ev den förfärliga händelsen som jag gjort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar