lördag 5 maj 2012

Lördag

Tjohej! Så är det Lördag igen... veckan har gått i raser fart, som vanligt. Vad har veckan bestått av då? I torsdags var det enda som är värt att nämna träningen jag och mamsen utförde! Brukar alltid ha fokus på något visst område, tex armarna, benen, magen. Men nu blev det ett pass som bestod lite av alla tre men med fokus på benen. Började med två  olika rump/benövningar, sedan triceps, axlar, bröst, sedan ben igen, sedan 2 tunga magövningar och till sist en till benövning för att avsluta det heller. Det som var bra med ett sådant pass var att benen fick vila medan man tränade något annat emellan, vilket för min del resulterade att man orkade mycket bättre. Grymt bra tycker jag, detta skall jag definitiv göra om :) Sådär annars så jobbade jag på dagen igår, vilket var jätte roligt. Länge sedan jag hade ett dagskift vilket är betydligt trevligare än sena kvällar, dessutom var alla kunder jätte trevliga och det kom fina beröm för maten! Tack tack! ;) På kvällen blev det hockey hos Noa, riktigt trevligt! Men det kommer nog aldrig bli någon hockey fantast av mig tyvärr. Idag började dagen med en ganska lång sovmorgon, kanske det bästa med helger att man får sova länge och sedan bara ligga och kramas utan att behöva stressa iväg någonstans. Fast riktigt så fridfullt var det inte, för kl.12 skulle jag befinna mig på simhallen för att träna med mina favoritbrudar. And so i was there. Och vi tränade.Blev mycket skratt och mycket roliga tunga övningar som jag fick demonstrera och genomföra, och tjejerna kämpade tappert! Avslutade passet i min ensamhet i poolen, där det blev 10längder = en halv kilometer. Nu är jag nöjd och belåten och tänker mysa ner mig i soffan och njuta av veckans bästa dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar