onsdag 23 maj 2012

att klara av stress eller jobba i en grill :)

Igår hade troligtvis mitt livs jobbigaste arbetspass hittills. Från att jag kom in genom grillens dörr kl. 16:00 tills jag stängde grillens dörr klockan 22:00 kom det kunder. Non stop. Helt hänsynslöst många, och helt obscent mycket mat skulle de ha också. I samma veva som de började bildas en riktig kö fast jag for omkring i racerfart o slog omkull allt i min väg brände jag mig på det förbannade stekbordet. En liten jävlig bit från en fräsande het hamburgare fick för sig att trilla ner på min hand när jag la upp den på brickan, och FAAAAN VAD ONT DET GJORDE!! Skulle ha haft lust att tjuta som en siren o dyka ner i en iskall hink med vatten och kasta ifrån mig den jävla hamburgaren.... MEN istället stoppade en berusad kund in huvudet genom luckan och sluddrade fram en ny beställning medan jag bet ihop och fortsatte producera hamburgare. Har nog aldrig jobbat och haft sådär ont samtidigt, att man bara skulle vilja sätta sig ner och gråta. Att bränna sig måste nog vara det i särklass smärtsammaste som finns. Men jag överlevde, med hjälp av ett ägg. Tro det eller ej men de har en helt fantastisk förmåga att lindra smärta från brännsår. Tackar gudarna att mamma lärde mig det när jag var liten! :) Nu har jag dessutom en helt ny erfarenhet av stress, och att veta att man klarar av den känns ganska bra måste jag säga. Ens egna ribba höjs likom lite för varje sådan här liten utmaning. Nu vet jag hur det är när typ all mat tar slut (behöver skäras, hackas, fyllas på men man hinner inte pga kunder) samtidigt som det är kö och man lider av smärta. Idag pryder två blåsor min hand. Lite hat på det men annars är livet fiin fiiint! ;)'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar