tisdag 3 november 2009

Jävla tröja!

Märkligt hur plötsligt ens sinnesstämning kan ändras. Jag kom hem fullkomligt utmattad efter att ha haft fysik först med min privata fysik lärare från 5 till halv 5 och sedan fysik i skolan fram till klockan halv 8. Jag kände mig trött med tillfredsställd, jag hade överlevet en till dag av provveckan. Men så märker jag nånting, högst obetydligt egentligen men som får mig att börja lipa som en liten unge. Nämligen att beställningen från Asos jag gått och väntat på hela veckan inte gått igenom och att den underbara fantastiska tröjan med en ärm var slutsåld! Min storlek var slut, borta, försvunnen för evigt. Och inget fanns att göra, och vad gjorde jag då. Jo jag började tjuta hysteriskt som en siren! Jävla bankkort, jävla mamma som inte kollat sin mejl tidigare och upptäckt att de inte gått igenom, jävla Asos som har så litet lager, jävla kärringar som gått och köpt slut min tröja! Efteråt skäms jag bara för jag vet ju hur fjuttigt och obetydligt det här är i jämförelse med andra saker, att de ingenting att bli arg över, ingenting värt att gråta över. Men ofta utlöser små händelser reaktioner som har att göra med helt andra mycket större saker som ligger och ruvar under ytan och behöver få komma ut.. Och några tårar var nog den jävla tröjan värd, för den var djävulskt snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar