tisdag 12 oktober 2010

om träning..

Dom som läst min blogg länge vet ju att jag alltid med jämna mellanrum nämner mina små obsessions. Dom är alltid olika (fast jag ibland kan återfinna en gammal flamma) och dom varar aldrig länge. De brukar vara allt från mat, kläder till filmer och ord jag använder. Men sen finns det en som har hängt med enda sedan jag gick på 9an, alltså över 4 år och det är gymmet aka träning. Den går in och ut ur mode lite nu som då, ibland är jag helt fast och lever för gymmet och diverse proteindrinkar och ibland så dör de ut helt och jag sitter hemma flera veckor och vickar på tårna mest. Men nu har det faktiskt hållit sig, enda sedan juni månad 2-4 gånger i veckan gym + plus powerwalks och springturer och bara några få veckor av tåvickning. Det är väldigt bra tycker jag, eftersom motion är viktigt. Man får bättre hälsa, det ger en jävla postiv energikick och man håller kroppen i form. Så ett tips till alla latmaskar där ute, gå på gym! Om ni int tycker om att träna ensamma så träna med en kompis. Testa på olika saker, de finns en otrolig mångfald av olika sportgrener för att inte tala om alla olika timmar dom har på gymmet. Så något roligt hittar ni alltid ;) äh nu var moraltanten färdig med sin utläggning. Go'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar