onsdag 30 december 2009

Hejdå 2009!

Jaa.. Vad säger man när ännu ett till år har gått?

För mig har 2009 varit väldigt lärorikt, kanske det år då jag vuxit mest som person till och med. För ett år sen tror jag inte att jag kunde säga riktigt säkert vad jag tyckte var rätt och fel, eller stå för det och mena det helt fullt ut. Det kan jag inte idag heller men jag är betydligt mycket säkrare på vad jag tycker och vad jag vill. I år har jag lärt mig att lycka kommer inifrån, det spelar ingen roll hur mycket människor du än omringar dig med eller hur många nya klänningar du köper och fastän du får världens bästa jobb och flyttar till ett annat land blir du lycklig först då du är nöjd med dig själv. För när man lär sig att leva i harmoni med sina drömmar, önskningar och galna infall och lär sig se någonting bra i varje dag som kommer fast det känns som hela livet suger... DÅ vet man hur lite det egentligen krävs för att man skall kunna vara lycklig. Lycka behöver faktiskt inte vara mer än att vakna upp på morgonen, se att solen skiner och veta att varje dag kan vara början på någonting nytt! För ett år sedan visste inte jag att man kunde glädjas åt såna här simpla saker.. Jag trodde naivt på att varje dag måste innehålla något speciellt, en stor shoppingrunda, en resa, planera en fest.. whatever, bara något som ger dagen innehåll. Idag vet jag att allt från den simplaste handling som att koka gröt eller gå ut och gå gör livet innehålls rikt och värt att leva. Jag kan med säkerhet säga, att livet är bra, om man gör det bra eller i alla fall försöker. Och fastän det kan vara väldigt dystert och mörkt finns det alltid ljus någonstans, de gäller bara att lära sig se det! :)

Så imorgon 23:59 tänker jag vara stolt över mig själv för jag har ett bra liv. Jag har ett hem, en skola, ett jobb, ett mål med livet och jag har underbara människor som jag får dela min varddag med. Och det är jag så himla stolt över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar