torsdag 17 september 2009

Oj ojoj. Klockan är 15:38 och enda jag har hunnit göra idag är att äta frukost och läsa en bok. Så nu tänkte jag faktiskt släpa min röv bort från sängen, slänga på mig lite kläder och bege mig till gymmet! Idag känns som en passande dag för ett svettigt träningspass! Något mer spännande tänker jag inte hitta på idag.. Vill ha en göra-ingenting-särskilt-dag, typ lacka naglarna och göra en hårinpackning? :)

Fastnade för en en mening i boken jag läser (Djävulsstjärnan av Jo Nesbo, älskar hans böcker!!) "Han hade smält henne som vårsnön på Vaclac-torget." Fick en grym känsla av nostalgi.. Mars månad, skorna skrapar mot de isiga vägarna.. Vår solens första varma stålar i den ännu kalla luften.. En frisk vind, de luktar vår.. ljudet av snö och is som smälter och blir till vatten som rinner längs afalten.. Åh, vad jag ängtar till våren! Finns nog ingen vackrare årstid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar