tisdag 22 september 2009

jävla bananflugor!!!



Dom är överallt!! Bland smutsdisken, inuti mina använda sockor, på min mat!! Dom är 1324132015 stycken, utan att överdriva! Och dom blir bara fler!! Idag gjorde dom en planerad attack mot min persika! Dom såg hur jag tog ut den ur det (ännu) säkra kylskåpet och bar iväg den till vardagsrummet, dom följde ljudlöst efter mig. När jag sedan förnöjt tog den första tuggan och lade ifrån mig persikan var dom där!!! Några började antasta mig och avledde min uppmärksamhet medan den resterande delen attackreade persikan!! Persikan omkom! Fan ta er små kräk, ni är mycket värre än myrorna jag utsattes för i våras. Dom försvann iaf så fort jag köpte myr gift, ni vet såna där små gröna burkar dom skall gå in i?
Den stora frågan är, varför vill alla äckliga mångfotade kräk åt mig?!?! De två spindlarna som bor i mitt badrum sen jag flyttade in är ok, jag har vant mig vid att dom iakttar mig då jag duschar.. men de här mikroskopiska parasiterna är no inget jag kan leva tillsammans med! :(

2 kommentarer:

  1. lägg lite ättika ( typ ½ cm ) i ett glas, så mycke sirap att halva glaset blir fullt och 1-2 droppar diskmedel :)
    känns som en ljuv hämnd efteråt när dom febrilt simmar runt där i glaset :]

    lycka till! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset anonyma mr. elr mrs.! :) måste inhandla sirap och testa så fort som möjligt!

    SvaraRadera