fredag 25 september 2009

Att sjunga i kör..

Nåjåååå.. Hemma igen i väntan på gäster, har laddat upp med chips och saft :) Har sjungit för fulla muggar idag tillsammans med 15 pensionärer och lyft tunga vikter på gymmet tills svetten runnit. Okej, någon kanske tycker att de lite skumt att jag har sjungit och skall fortsätta sjunga i en kör tillsammans med personer som skulle kunna vara eran mormor och morfar, men vet ni vad? När jag anmälde mig till kursen hade jag ingen aning att de bara skulle vara äldre människor där som sjungit i samma grupp i många år. Så de kom nog som en liten chock när jag steg in i Folkhälsans gympasal här i Smedsby och såg vad som väntade mig, men vet ni vad? Det var otroligt intressant och lärorikt och de skulle aldrig falla mig in att sluta bara därför att alla råkar vara 40-60 år äldre än mig! De får bli en rolig utmaning och jag gissar att jag kommer lära mig väldit mycket av att umgås med människor som är sådär mycket äldre än mig! Förresten tyckte dom att jag sjöng bra och att min uppenbarelse skulle tillföra en positiv förändring till gruppen! Så nu är jag glad och nöjd! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar