onsdag 24 februari 2010

Dom är här igen!!

Tillsammans med våren kommer inte bara blommor, gröna blad och solsken. De kommer också massvis med småkryp som vaknar upp ur sitt vinter ide i takt med att temperaturen stiger.. Idag bestämde sig myrorna som bor någonstans i detta radhus för att vakna. Inte för att de är vår ännu eller varmt utan bara för att få gå mig på nerverna lite!!! Nu promenerar dom längs väggarna i hela köket... Medan jag sitter i sovrummet och funderar vad jag ska mig till med dem.. Kanske jag kan lägga ut en rad av sockerbitar upp till fönstret och ut i kylan...? Eller så är det bara dags att igen köpa en sån dör liten grön ask igen som de skall gå in i för att aldrig mera återvända? Sorgligt.. Men hur mycket jag än tycker om allt levande föredrar jag att inte ha dom här som husdjur..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar