fredag 30 december 2011

new years eve



Skrev just ett skapligt inlägg. Publicerade. Ångrade. Tog bort. Det här med nyårs inlägg är liksom extra viktigt, måste bli bra. Det jag skrev var dessutom inte alls sant, inte ens lite. Snarare något jag önskar. Detta år har varit fantastiskt, på alla möjliga sätt och vis. Samtidigt som det har varit ett av det tyngsta åren någonsin. Jag har lärt mig så mycket, och växt mer som person än jag någonsin växt på längden under ett år. Iår kan jag helt ärligt säga att jag har blivit vuxen, hittat mig själv, landat. Jag har jobbat, gått i skola, tränat som en dåre och där emellan klämt in mitt privatliv. Dygnet har under detta år alltid haft för lite timmar men jag har levt varenda minut fullt ut. Jag har lärt mig hur mycket jag tål (bra mycket mera än jag trodde), jag har lärt mig att ta ansvar, att våga och att säga nej. Jag har träffat så otroligt mycket nya människor och gjort så otroligt många galna, roliga och dumma saker så det skulle kunna bli en hel bok av att skriva ner det. Enda är det bara två människor jag kommer minnas speciellt mycket när jag kommer se tillbaka på detta år. För bara vissa etsar sig fast, för gott och ont. Jag kommer minnas det här som ett levande år, för det har verkligen passat in i definitionen "living on the edge" på alla vis. Jag vet vad ordet stress innebär nu, och trötthet, arrogans, idioti, men framför allt ren skär glädje och kärlek. För fast det varit ett jävla helvete ibland har jag aldrig varit så lycklig, nöjd och stolt. Och med det orden tänkte jag avsluta detta innan det blir flera A4 sidor långt. Tusen tack alla för att ni gjort detta år fantastiskt. Jag vänder sida och börjar om med no regrets. För man skall aldrig ångra något. Here we go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar