tisdag 13 december 2011

life is what you make of it

Idag är jag glad och då är det hög tid att berätta om de saker som gjort mig glad idag tycker jag, så de kör vi på:

1. Min bil låter inte längre som en moped och har nu återigen ett avgasrör (och parkeringsljus&framlampor för den delen också.) Stort tack till Johnny för det!
2. Jag har varit till frissan idag (det visste ni redan), mitt hår mår fint och är blont och fräscht igen.
3. Igår ringde de från jobbet och frågade om jag ville jobba idag, det kunde jag ju inte eftersom jag skulle till frissan. Så jag sörjde lite. Men idag ringde det igen, och det visade sig att jag gärna får jobba imorgon också. Stort leende på det eftersom jag tycker om mitt jobb och skulle mer än gärna spendera fem dagar i veckan där.
4. Och viktigast av allt eftersom mitt humör hänger mycket på det här, träningen idag gick suveränt bra! Skulle egentligen vara ett ganska lugnt pass eftersom jag känt mig förkyld. Men väl på gymmet kom superkrafterna och istället för bara ett benpass blev det ett SUPERbenpass + triceps, biceps, bröst och axlar med stång. Och just som jag tänkte att nu orkar jag inte mera så bet jag mig i läppen och orkade lite till och lite till, tills jag orkat mig genom kanske tyngsta benpasset ever. Körde hederlig råstyrka idag så träningsvärken imorgon kommer vara av den värsta sorten men det spelar ingen roll för jag är så nöjd och stolt. :)
5. Det låg en påse med 3 lussebullar på köksbordet när jag kom hem ikväll. Mamma hade tydligen kilat förbi här. Tack! :')

Lycka är just allt det här: små saker.

2 kommentarer: