torsdag 23 juli 2009

wondering..

natt luften var varm och fuktig..
när jag var ut och sprang för en stund sen.
känner mig väldigt duktig nu då jag även var jag på gymmet idag.
sen blev ju hannas hår riktit fint,
bara för att jag är så bra på att färga och fixa. ;)

jaa, och bion. den var riktit bra, överträffade mina förväntningar eftersom de hade lyckats få me alla väsentliga scener + mycket mer humor än vanligt. de lyckades tillochemed med de sroligare/känslosammare scenerna som annars ha varit ganska stela i de tidigare filmera.
ett till pluss var även att man såg att alla skådisar, tex alla lärare hade åldrats, mycket mer verklighetstroget än om de sku se ut exakt som i förra filmen.
för den som int läst mitt förra inlägg är de alltså Harry Potter and the half-blood prince jag talar om. favorit scenen var en gråtande heartbroken hermione som blir tröstad av harry medans en flock med fåglar flyger ovanför dem.. och så säger hermione; how does it feel to see ginny with dean
så kommer ron instormande me honde fnittrande bimbon
(va hon nu sen hett) och efteråt säger harry; like this..

så gullit!
filmen är nog definitivt värd att ses!
blev ju en liten recension dehär tillome :)

man är inte dum, fördömande och bitchig bara för att man är "ytlig" och bryr sig om sitt utseende. de finns så många olika underbara människor och så mycket fula fördomar.

och som alltid när natten kommer börjar jag tänka, alldeles för mycket
.
de finns alltid två sidor av allting.. av en bok, av ett glas, av en människa. precis som att de blir natt efter dag och vår efter vinter..
sådant märker vi knappt, de liksom självklarheter vi tar för givet.
och om de int kommer någon snö en vinter, gråter vi då?
men varför gör de så ont när en människa vänder ryggen till och visar sin andra sida? varför gör de så ont när illusionen brister och man märker att man levt i en lögn? varför går så många saker oss obemärkt förbi, medan andra sätter djupa spår?
varför glömmer vi så ofta saker vi borde minnas men
slutar aldrig tänka på sådant som kanske borde glömmas..

vad driver oss att hata och att älska?

idag är jag den stora tänkaren, imorgon skall jag vara full och supa bort mina fina tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar