söndag 15 augusti 2010

the cardigans, baby


Jag har ju redan berättat att The Sounds är the music of my life. Men det näst bästa efter dom är The Cardigans. Har tyvärr aldrig haft äran att få se dom live för det verkar inte som dom skulle ha några spelningar men om ett sådant tillfälle skulle komma kan jag ju sätta livet på att jag skulle vara där! Kan ju också berätta en liten hemlis, jag sjunger ofta i min ensamhet och då blir de faktiskt oftast en The Carigans låt jag sätter på. Lätt att sjunga till på något vis och det finns alltid någon låt text som träffar en öm punkt. För tillfället håller jag på att våldta låten Paralyzed. Passar in på min sinnesstämning at the moment..

When your blood runs dry
you're paralyzed
it will eat your mind
Did you hold it back
It comes to you in slow attacks
It's the meanest fire.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar