tisdag 14 augusti 2012

Headache

Tänkte skriva att jag har haft en askön dag eftersom jag bara gjort sådant jag känt för... Men så skön var den ju inte eftersom det är 4de dagen i rad med ashård migrän och egentligen 16-17 dagen med migrän över huvud taget. Låter ju säkert överdrivet för någon men för någon annan som mig, som haft huvudvärk sisådär varannan dag sedan 7an är det vardag. såklart inte varenda dag, men sorgligt nog de flesta. Kan helt ärligt säga att frånvaron av huvudvärk är något jag märker mera än närvaron av den. Då tycker säkert någon att jag har nått allvarligt fel, men nix. Har varit på alla världens huvudvärks/allergi/balans test och fått typ 10 olika migrän/huvudvärks tabletter utskriva genom åren. Och det ända det har resulterat i är äckliga biverkningar som yrsel och illamående och ännu värre huvudvärk. Så min allra bästa och trognaste vän genom åren har trots allt varit helt vanlig hederlig burana som jag förbrukar i alldeles för ohälsosamma mängder tyvärr :/ Den och massage. Så imorgon skall jag äntligen till massören! :) Har inte varit där sedan i våras för jag har tänkt att det inte finns något som burana och träning inte löser. Men ibland behövs det lite mer än så. Så imorgon blir det kärt återseende med världens minsta men starkaste tant som brukar kunna bota även den starkaste huvudvärken! :) Och så gymmet då såklart. Idag var det kondition på schemat. Det gick helt okej, orken fanns och benen kämpade på men pulsen var alldeles för hög. Måste definitivt åtgärdas. Mera träning och hoppeligen mindre huvudvärk. Inget funkar riktigt som det skall när huvudet inte mår bra.


1 kommentar:

  1. Burana kan ge världens huvudvärk om den "missbrukas".. så försök undvik Buranan en tid och se ifall det är den som är boven till det hela! Du kommer garanterat att få världens dunderhuvudvärk i början, som abstinensbesvär när man slutar röka/dricka.. men om du klarar dig utan en tid så tror jag att det kommer att hjälpa!! Lycka till!

    SvaraRadera