söndag 18 mars 2012

19.3

Ännu en helg har nu passerat. Tiden springer förbi i rasande fart, helt otroligt. Dygnet har definitivt alldeles för få timmar, ca 6h till vore lagom. Så vad har ni gjort då? :)
I lördags jobbade jag 11:30-20.00.. Tung och lång dag men väldigt spännande med tanke på vilken variation av kunder som besöker grillen. För de första kom ju mina krapulantiska vänner dit, vilket var mycket angenämt och trevligt. Men det kom också en pervers gammal man som berättade att han använder sin lön till att köpa horor och tyckte att jag såg väldigt söt och oskyldig ut och absolut inte kunde vara 20 år utan minst 24. Det var ju trevligt att höra?! Sedan yrade han vidare och tyckte att jag såg alldeles för liten och ung ut och han definitivt kommer dela sin lotto vinst med mig om han vinner. Sedan avslutade han det hela med att lova att han kommer in nästa vecka då jag jobbar för att umgås med mig igen. Omg, vad jag längtar.. NOT! Lite senare frågade en man när jag slutar och om jag vill hänga med till Sky.. Nej tack tyvärr blev svaret. Kanske en annan gång undrade han då hoppfullt... Alltså whats up med män och att försöka ragga på någons arbetsplats? Och alltid det där samma.. När slutar du? Vad skall du göra efter jobbet? ;););) tydligen en classic bland män! Äh, ger ju en ganska trevlig ego boost iaf mitt i ett stressigt arbetspass! :) Nåväl.. Efter jobbet var jag iaf dödstrött så resten av kvällen spenderades framför en av de bästa filmer jag sett på länge, The Descendants (se den!) med choklad, cokis och massor av kramar. Just sådär som varje Lördag när man är dödstrött borde vara! :) Sedan blev det Söndag som innehöll mycket kaffe, bland annat i Sundom. Skrillex, packande och avslutades med ännu mer kaffe på Abc. Trevligt. Idag tänkte jag snabbläsa en bok inför morgondagens psykologi tent och sedan släpa iväg mamsen till gymmet! Men först skall jag parkera mig på verandan och catcha lite av solens första varma strålar... Man skall börja tidigt! ;)

Läste btw detta just:


Och det är så jävla sant. Går att tillämpa det i vilket sammanhang som helst. Det du tyckte var tungt förr, klarar du av nu. Inte för att de blivit enklare utan för att du lärt dig hantera det. Tänk på det där ni möter motgångar. Det kommer bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar