tisdag 7 december 2010

bye bye baby (baby goodbye)


Idag är det officiellt min kameras dödsdag (fast egentligen dog den på Olivers Inn för två helger sedan då den föll i golvet) men hoppet har levt vidare, ända till idag då dödsdomen från Hobby Hall kom.. "din garanti har gått ut.. bla bla.. vi tar 40e för att diagnostisera felet och ytterligare 90e/timmen för att reparera det men om linsen är sönder kostar en ny ytterligare 90e.. bla bla" Till och med jag med mina usla matematik kunskaper kunde räkna ut att för 90+90+40 som väl blir 220(?) kan man lika bra få en ny kamera. Så tyvärr min älskade, det finns inget jag kan göra för att rädda dig eftersom du vägrar gå på och enda du kan säga mig är Lens error, restart camera. Så nu är vår tid tillsammans över, du har varit en vild kompis och förevigat många minnesvärda ögonblick. Du har åldrats med stil och haft en ganska kort(1,5 år) men spännande liv (vilket syns på alla dina hundra skråmor) Jag skall nog spara dig i en låda någonstans så jag kan titta till dig ibland men någon annan måste ta din plats nu. Bye bye baby, du har varit fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar