måndag 7 juni 2010

Före jag hamnade extas över ett par skor var jag ute och sprang då jag träffade på en igelkott. Eftersom jag är en sådan djurälskare kände jag ju såklart direkt ett stort behov av att gå och peta på den. Jag ville ju så gärna se dens nos eftersom jag knappt aldrig har sett ansiktet på en igelkott (förutom den gången då jag lindade i en i min tröja och var på väg hem med den.. men det var länge sedan.) Nåväl synden straffar alltid sig själv, den här igelkotten råkade ha extremt temperament och började direkt morra och fräsa och när jag försiktigt peta till den hoppade den till och stack mig allt vad den kunde i fingret! Aj! Så jag stod och tittade på den en stund istället sålänge den morrade medan den långsamt banade sig iväg genom det höga gräset.. Sedan sprang jag vidare. Men mitt finger är sjukt ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar