torsdag 29 oktober 2009

Nu skall jag inte skriva om Twilight eller vad jag köpt eller gjort idag. Eller okej, jag har varit på världens svettigaste gympa timme (aka Total Explosion, vilket passande namn!) tillsammans med Linn för att sedan sitta helt svettig och utmattad i Vasa gymnasiet och ha mitt allra mest älskade ämne fysik. Har ju naturbegåvning i det, så jag förstår ju så mycket av vad som sägs och skrivs på timmarna.. not!

Vad jag egentligen tänkte skriva om idag är hur viktigt det är att tänka positivt. Det är så otroligt nyttigt att, av de hundratals saker som händer i en människas liv under en dag fokusera på det positiva. Helt enkelt det som har fått dig att le under dagen, fokusera på dem och kalla varje dag en bra dag. Det finns få dagar som är dåliga på riktigt, de bara vi själva som väljer att belysa och påminna oss själva om de negativa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar