söndag 31 maj 2009

allt spännande händer på heljerna ..

men de iofs inte så konstigt heller med tanke på att denna helg int va riktit vanlig,
hela vasastads yngre befolkning va ju ut och firade.

nu till saken..
jag hade mer eller mindre ställt in mig på en skithelg, men så blev de int.
den var faktiskt riktit rolig! vi började me champagne på linns studentfest, där jag lyckades spilla ut både de ena och de andra över mig själv och inredningen.. sedan begav vi oss till hanna för att upptäcka att hon inte var hemma, en timme spenderades sedan i hennes trappuppgång. väl inne försökte alla dra sig så dyng fulla de bara kunde på så kort tid som möjlit så att erövringen av krogar kunde börja.
det blev (surprise!) strampen där jag till min glädje fick två gratis drinkar ;) sedan efter mycket tjat från den då dyngpackade hanna blev det KROG. Fontana var planen men de konstaterades fort att kön var orubblig så de fick bli plan b, Ollis. och tur va vell de med tanke på den en manna cirkus (hanna) som var med i sällskapet. nåväl, @ Ollis var stämningen på topp, alla tyckes va höga av glädje.. och de va ju trevlit, inga arga vakter eller aggressiva fulla fjortis brudar. Musiken var bra och tillome tequilan gick ner utan att komma upp. jag hade bokstavligt SKITKUL! trodde dessutom aldrig att de kunde va sådär kul att dansa i lilla trånga Ollis. men vad hände sen? jo, sällskapet ville ju eventuellt ha nånstans att sova och de blev ju såklart de obligatoriska vandrarhemmet för försupna hemlösa ungdomar Sandras' Inn dit vi åkte i nånting som såg ut som en likbil och kördes av en replotbo. väl stationerade vi mig fick gästerna för sig att tillaga mat (notera att klockan var kring 6 på morgonen) det blev toast med diverse otänkbara fyllningar. sedan klämde alla inn sig i olika skrymslen och vrår för att ta natten som inte blev så lång (iaf för min del) då syret i lägenheten tog slut efter bara någon timme. då spenderade jag (och senare också linn) resten av morgonen på verandan där vi också kom fram till att kvällen/natten fortskridit drama fritt, och att de var en av de få "skolavslutningar" som faktiskt varit lyckade.

Hoppas ni också hade det kul eller iaf var tillräckligt fulla för att glömma allt som inte var värt att minnas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar