lördag 18 juni 2011

bye bye carbs!

Förut hade jag en jävligt bra gyllene regel, som har funkat så gott som utmärkt sedan i vintras fram till nu för någon vecka sedan. Regeln var att äta nyttigt och ganska snålt med kolhydrater in i veckan men sen på lördagar fick man äta vad man ville. I mitt fall: choklad och pizza som jag får värst cravings för. Men på senaste tiden har vissa personer haft väldigt dåligt inflytande på mig så jag har ätit skräpmat lite när som helst. Hamburgare hit och hamburgare dit, pizza mitt i natten, kanelbulle till kaffe... etc. Så idag bestämde jag mig för att det får vara slut på det (därför åt jag min sista kanelbulle imorse.) Nu och en tid frammåt skall jag köra på low carb diet. Dvs. väldigt lite kolhydrater. Jag vinkar alltså adjö till vitt bröd, pasta, potatis och allt sånt och laddar istället upp med mycket fisk, kyckling, keso, kvarg och grönsaker. Tänkte inte vara riktigt stenhård såhär i början så ris, mysli och gröt går bra (i små mängder.) Skall blir extremt intressant att se hur detta går, är riktigt taggad. Midsommar får ju då kanske bli ett litet undantag, för då kan man ju inte riktigt strejka mot god mat. Men förövrigt, nu kör vi! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar