lördag 1 maj 2010

Valborg..

Igår var kvällen precis som man vill att den skall vara. Alla var samlade, stämningen var på topp och jag var så glad! Sedan skulle alla fa till krogen, den jävla krogen som förstör allt. Alla for åt olika håll och *pofff* så blev det en dålig kväll. Det slutade med att jag stod ensam i regnet omringad av massa okända fyllon och kände mig helt apatisk till allt. Taxi efter taxi for förbi enda tills en full med väldigt snäll kvinna kom fram till mig och sa att "om du låter ett till fyllo ta din taxi framför näsan på dig blir jag tvungen att slå honom eller henne.." Så sa hon också att jag måste ha lite mer skinn på näsan.. Och de, orden dom gjorde min kväll. Så jag ryktes upp ut min apati och nästa taxi blev min. När jag sedan låg i min säng och skulle sova så tänkte jag att det nog finns bra människor endå trots allt, och små ord som kan tyckas vara obetydliga men som egentligen är guldvärda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar