tisdag 18 maj 2010

Oj nu ska ni få höra!!

Vill ni veta avd som just hänt mig? Här kommer det! Monsunregn i Vasa stad!!!



Jag hoppade på moppen för att fara iväg till skolan samtidigt som jag kände några regndroppar träffa mig. Jag hade inte kört mer än 500 meter när jag kände ett helt hav av regndroppar slå emot mig.. Efter att ha kört ytterligare 1 km insåg jag att till min fasa att min röv började bli våt och också att den "vattenfasta" jackan släppte igenom vatten... När jag körde förbi min gamla arbetsplats Vasa färg konstaterade jag att det skvalpar i mina skor och att jag inte ser ett skit genom det redan skråmade visiret pga allt regn (det var som en mur av regn typ) Väl framme vid Vasa gymnasiet gick jag in med hjälmen på huvudet eftersom det var det enda som var någolunda torrt. Sedan såg jag mig själv i en spegel och vände om. Man kunde bokstavligt talar vrida ur mig.. Inte ens mina trosor var torra, det kändes värre än när man var barn och hade kisat på sig. Vattnet bara forsade ner från mig och stora pölar bildades på golvet. Jag orkade inte ens tömma ut skorna på vattnet. Jag gick ut och satte mig på moppen och börja köra tillbaka hem. Men det var fan inte lätt, det hade bildats stora sjöar med vågor(!!!) på vägarna under den korta tid som gått. Men moppen och jag slirade fram medan blixtar(!!!) blixtrade på himlen!! När jag sedan äntligen stod innanför min dörr fick jag inte av mig kläderna eftersom jag var så våt. Så jag gick i dushen med allt på, vred på varmvattnet och satte mig på golvet. Trevligt... Det var ju ett äventyr, och ajg älskar verkligen varmt sommarregn och det här var tack gud varmt MEN jag skulle så hårt ha behövt slippa till skolan idag eftersom det bara är 2 veckor av kursen kvar! Nåväl.. När man just har haft 38,5 i feber är det inte så smart att sitta 2 timmar på lektion med genomvåta kläder medan vattnet rinner från en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar