söndag 8 juli 2012

sweet life





Så här härligt är livet just nu. Jag ler mest varje dag och drömmer om att man skulle kunna stanna tiden just här och nu. Jag vill inte ha höst eller vinter, bli äldre och ansvarsfullare, flytta någon annanstans eller ändra på mitt utseende. Jag vill inte ändra någonting överhuvudtaget. Det är riktigt perfekt som det är nu. När solen skiner och man har det exakt som man alltid velat ha det. Varje människa kommer nog till just det stadiet. Det där man fantiserat om sedan man var barn, hur man föreställt sig livet. Jag har aldrig drömt om barn fast jag älskar barn. Inte heller om vita klänningar och bröllop och dylikt fast jag tycker kärlek är det viktigaste som finns. Helt ärligt så drömde jag om stranden mest varje dag när jag var liten. Att jag skulle få vara där hur mycket jag ville när jag blev stor, med människor jag tycker om. Och sedan när jag blev tonåring drömde jag alltid om att ha någon som tycker om mig att pussa på i solnedgången. Och det har jag nu. Såklart drömde jag också om att en vacker dag få ha en ponny. Och en stor hund, en precis likadan jag jag växte upp med. Men egentligen inte mer än så.. Ibland är det just så där simpelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar