torsdag 28 juli 2011

urskogar och stränder....

Igår blev man bebiten från topp till tå av gigantiska vilda skogsmyggor (tydligen vaktar dom blåbären som också var gigantiska i Alksakts urskogar.) Idag blev man istället biten av mikroskopiskt små pissmyror som det kryllade av på Grönviks strand dit min vän Hanna Eriksson promt ville istället för att ligga på typ världens (iaf Vasas) finaste plats, Louhos klippor. Fast å andra sidan fick jag dagens skönaste skratt av att se Eriksson falla på en sten i havet följt av att hon några minuter senare blev nedknuffad (av mig såklart) från flytbryggan vi hade simmat ut till. Kan inte ännu heller bestämma mig för vilket som såg roligare ut. Kanske ändå fallet från flytbryggan eftersom det såg ut ungefär som när en insekt faller upp och ner och sprattlar med alla armar och ben, jepp just så! Förutom att denna ilskna insekt hann få in ett hårt slag mot min arm under tiden hon föll, så nu pryds min hud av snygga fingermärken.. SÅ VÄRT DET!! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar