fredag 29 juli 2011

sådan mor, sådan dotter.

I Onsdags sprang jag och mamsen (och tillochmed hunden, som mest släpade efter i kopplet med tungan fladdrande i vinden) till Korsnäståget, runt halva Smedsby och tillbaka = ca. 7km. Och idag cyklade jag till Karperö för att hälsa på och fick med mig morsan tillbaka hem till Smedsby eftersom vi tydligen båda hade ärenden i stan = ca. 10km. Hurtigt säger jag bara, inte alla 51 åringar som kan sånt, inte heller alla 20åringar för den delen (speciellt inte när benen värker som fan efter gårdagens träning! :@) Därför tar jag no bilen in till stan ikväll och kanske lite lite för att jag tänkte shoppa och då passar nog inte en cykel påbyltad med massa kassar lika bra.


Till det får ni en av de allra äldsta bilder jag äger, som föreställer min älskade cykel i tidernas begynnelse då den ännu var ung och grön (eller iaf lite mindre antik än den är nu.) Året var 2005 om jag inte minns fel. Åh nostalgi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar