måndag 6 augusti 2012

skinny vs strong

Plötsligt blir nätterna betydligt mörkare och luften kyligare. Löven börjar sakta ändra färg från fylligt gröna till gula. Man märket det knappt, men sedan på en natt är hösten plötsligt här. Men inte än. Än finns det soliga varma sommardagar kvar, vita fluffiga moln, varm sand och stora salta vågor och vinden i håret. Den här sommaren har varit helt underbar. Skulle kunna skriva att jag inte kan minnas någon bättre, men jag vet att jag aldrig varit med om någon bättre. :) Men allting trevligt har ju tyvärr ett slut. Om exakt en veckan kommer Christian vara tillbaka på jobbet och jag kommer ha mitt livs viktigaste tent som avgör om jag får dendär jävla studentexamen i höst eller ej. Så denna sista vecka tänker jag njuta fullt ut och le mest varje dag och bara göra roliga saker. Förutom kanske en. Efter att ha levt med 6träningspass per vecka och ständigt räknat kalorier och strikt ransonerat allt gott så som godis, mjöl och pasta de närmaste 2åren... Har jag denna sommar skippat precis allt vad regler hett. Jag har ätit allt, inte tackat nej till något.. och det har känts så jävla skönt och välförtjänt. Och konstigt nog har jag inte blivit någon fet gris heller, vilket jag befarat. Visst har de krypit lite upp på vågen, från 52kg till 54, men ärligt talat blev jag bara glad. För dem där kilona har valt bra ställen att sätta sig på! ;) Men, ingen mår bra av att äta en choklad platta per dag så tillsammans med hösten kommer nya hårda tag. Nytt träningsupplägg och nya kost vanor. Kroppen är nöjd, belåten och utvilad så nu är det dags för förbättring. Idag trädde "börja skära ner på allt sött" regeln i kraft. Den skall gradvis övergå i godis bara på helgerna som det var förr i tiden, men eftersom det ännu är sommar kan man ju inte tacka ner till en glass eller kaffe och bulla tänker jag! ;) Och imorgon blir det reunion med gymmet som jag inte vistats på så mycket på sistone. Yeeeeah! Och målet då... vad blir det i höst? Skinnybitch? Neeej. Det är ju sällan man hör att folk säger att de är nöjda med sig själva men jag är faktiskt det. Så inga bantningskurer eller minskningar på vågen eftersträvas. Utan styrka och uthållighet = i mitt fall tänkte jag intervaller och styrketräning.Så nu kör jag på det, för att det är roligt och det gör mig glad. För att jag vill ha en frisk och pigg kropp. Lets go! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar